21 Ekim 2011 Cuma

Esin İris Röportajım ( Ozan Eicher'in Çekimiyle )


Müziğe başlama hikayenizi anlatabilir misiniz?

Küçükken her sabah evde annemin söylediği Türk Sanat Müziği eserlerini dinleyerek uyandım. Biraz daha az küçükken, oynadığım her oyun için şarkılar uyduruyordum. Hatta bu da başlı başına bir oyundu. Biraz daha büyüyünce, okulda “ ezberlemem ” gereken tüm tarih, coğrafya yazılarını, o hikayelere şarkılar uydurarak aklımda tutuyordum. “ Kanuniii'niiin oğluuu Sarııı Seliiim ” diye şarkılar mesela. Saçmasapan. Ama çok işe yaradılar. Şarkı uydurmak hep hayatımı kolaylaştırdı. Rahatlattı beni. Hâlâ yaparım.

Şimdiye kadar hangi isim ya da gruplarla çalıştınız? 

Undergroundı var, overgroundı var bu işin. Şöyle ki, yeraltından Sansar'la ve Pit10'la kaydettik ilk  şarkılarımızı. Sonra Narkoz'dan Sayedar'a, Kadıköy Acil dolaylarından U.L.A.Ş., Sahtiyan'a, uzadı gitti bu. Stuka var bir de arada, Cemiyette Pişiyorum'dan Ali var, doğaçlama şarkımız dönüyor internette. Bütün dostlarımın isimlerini sayamıyorum, alınma gücenme olmasın. Bandrol dersen, Ayben'le başladı, Emre Baransel'in Suyun Masalı albümünde iki düetle sürdü. Ki o albümde Ceza ile de aynı parçada bulunma şansım oldu, şahane!

Gökçe'nin “ Beş Kuruş ” albümünün çıkış parçası ve klibi, sonra Kolpa, sonra Kaçak, sonra yine Gökçe. Meşhur Tuttu Fırlattı'sının sözlerini birlikte yazdık, başlamışken 1-2 parçaya daha el attık, onlar da çıkar yakında. Kolpa ile yine, bir dizi jeneriği çıktı ortaya, sözlere biraz karıştım ben de. Şimdi sırada Ayhan Sicimoğlu var, benim için çok büyük onur. Bir sürü tersliğin, sağlık probleminin ortasına denk geldi ama, eninde sonunda alnımın akıyla kalktım bu işin altından. Ayhan Sicimoğlu, yeni çıkacak albümünde biraz yer verdi bana da. Hastasıyız, kalbimiz pır pır!


Türkiye'de sizin türünüzde müzik yapan çok az kadın var. Bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benim türümde dediğiniz zira “ Pophop ” ise, ben burada başka yapanı duymadım. Ama illa ki vardır. Varsa da ben dinlemediysem, benim eşekliğim. “ Rap de yapan kadın az. ” diyorsanız, azdı. Çok azdı hem de. Üç beş tane ya vardı, ya yoktu. Şimdi var ama. Kızlar çoğalıyorlar. Çok da güzel yapıyorlar, helal olsun. Kalemi, sesi, tekniği, vizyonu, müzik anlayışı, yüreği güçlü olan yapsın. Kadının ince, ayrı bir yaklaşımı var Rap konusuna, kadın olmakla da çok ilgisi var bence. Daha iyi ya da daha kötü değil, sadece farklı. “ Farklı ” lazım bize de zaten. Farklı olan yapsın.

Yeni albümünüzle ilgili çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Yeni bir albüm yapıyorum. Prodüktörüm Samuray Gökçe. Kaç tane şarkıyı yapıp çöpe attık bilmiyoruz. İçimize sinene kadar da atarız, ne olacak. Tam olarak canımızın çektiğini, içimizden geldiği gibi ifade eder etmez “ Bitti. ” diyeceğiz, salacağız marketlere, söz. Ama bizim istediğimiz şey, kendimizi dosdoğru ifade etmek. Ben hissettiğimi tak diye kapına vuramazsam, eksik anlatmış olurum. Ben eksik anlatırsam, dinlerken sen tam anlayamazsın. O da benim suçum olur. Tamtakır anlatmaya çalışıyoruz şimdi. Esin şarkıları hep. Uydurukçuluk.


Featuring yaptığınız grup ya da isimlerin şarkılarında söylediğiniz kısımları kendiniz yazıyorsunuz. İleriki dönemlerde yine böyle projelerde yer alacak mısınız?

Çok şikayet ediyorlar “ Hep feat. hep feat, şu albümünü bitir! ” diye. Ama valla çok seviyorum. Süper bir şey featuring yapmak. Senin bi doğan var, sen onu tanıyorsun. Bir de başka bir müzisyenin kendine has doğası ile füzyonlara filan koşma hissi var. Ayhan Sicimoğlu'nun albümünde, latin müziğinin üzerine scatting&pophop ağırlıklı gittim mesela ben. Ne alaka dersen, yok bir alakası. Ama çok tatlı oldu. Sürpriz bir şeyler daha var, yapınca söylerim.

Müziğinizi belirli bir kategoriye oturtmak mı yoksa '' Esin İris tarzı '' mı?

Otursa, tamam. Oturmuyor. Pophop diyorlar ecnebi illerinde, onu da az biliyorlar. Hiphop esintili pop demek. Benimki tam o da değil. Esin esintili hiphop esintili pop. Pophop diyelim gitsin. Esin şarkıları da olur.


Yaşantınız müzik dışında nasıldır?

Müzik dışında, yine müzik yapıyorum. Jingle, seslendirme filan. Şarkı sözü yazıyorum. Bir de metin yazarlığı yapıyorum. Evcilim, çünkü eve hasretim. Boş duramıyorum, hep iş. Nefes alacak vaktim olmuyor genelde. Ailemi çok seviyorum, kedimin hastasıyım, dostlarıma kuzu huyluyum. Kızınca beş aslan kuvvetindeyim. Sürekli atarlı giderli ve olan bitene tepkili görünmemi, düşünen hayvan oluşumla açıklıyorum. Gencim, toyum, büyürken öğrenirim. Yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim.

Pis 7'li dizisi için Kolpa bir şarkı hazırlamış. Sizin de bu işte parmağınız olduğunu duyduk?

“ Hiç Bitmez Bu Masal ” şarkının adı. Kolpa'nın bestesi. Sözlerini Kolpa'nın vokali Barış Yurtçu, bu civarın en süper prodüktörlerinden ve söz yazarlarından biri olan Haluk Kurosman ve ben kulunuz birlikte yazdık. Dizinin jeneriğinde dönüyor olsa gerek şimdilerde. Pis 7'liyi de Gani Müjde yazmış. Başlasa da izlesek!


Daimi olarak sahne aldığınız / alacağınız bir mekan söz konusu mu? 

Yok, düzenli program yapmıyorum şu aralar. Yakın zamanda da yok. Belki öyle pat diye bir düet için sahne olursa ya da canımız çok sahne çekip akustik filan bir şeyler yapmaya kalkarsak kesin haber veririm. Ama görünen o ki Samuray'la birlikte uzun uzun bestelere yoğunlaşacağız bir süre.

Buradan hayranlarınıza söylemek istedikleriniz nelerdir? Sizi sosyal medyada nerelerden takip edebilirler?

Bazı insanlar var, anlattıklarımı, anlatmaya çalıştıklarımı zevkle dinleyip çok içten bir şekilde anlıyorlar. Çünkü benim hissettiğim şeyi, bahsettiğim şeyi, kendilerinden biliyorlar. O insanlar, iyi ki varlar. O insanlar, tahmin ederler ki hiç de kolay olmayan bir sürü şeyi göğüsleme gücünü bana veriyorlar. Ayrıca kesin çok tatlılar!

Myspace hâlâ var: http://myspace.com/esiniris
Friendfeed de var: http://friendfeed.com/esiniris

Sana süper soruların için teşekkür ederim. Süper yetenekli, çok büyük olacak fotoğraf sanatçısı Ozan Eicher'e de beni böyle harika karelerinin içine aldığı için teşekkür ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top