11 Ekim 2011 Salı

Ramadan Röportajım ( Ozan Eicher'in Çekimiyle )



İlk olarak '' Aşık olasım var '' adlı şarkınıza klip çektirdiniz ve adınızdan sıkça söz ettirdiniz. Genel manada Londra'ya gidiş sebebiniz nedir?

Londra'ya ilk gittiğim çocukluğumdan beri orada yaşamak hep hayalimdi. Bu şehrin beni kendine çeken çok garip bir havası var. Birleşik Krallık'ın başkenti ve dünyanın en önde gelen iş merkezlerinden biri olmasının verdiği resmiyetin yanı sıra, dünyaya yayılan popüler ve yeraltı kültürlerin, eğlencenin ve sıradışılığın doğum yeri olma özelliğini taşıyor. Bütün bu sebepleri göz önünde bulundurarak, kişisel ve artistik gelişimim açısından, İstanbul'daki çemberin içinden kaçıp, kabuğumdan sıyrılarak, olayların çok başka bir şekilde döndüğü bir yere gitmem ve hayatta kalmayı kendi imkanlarımla başarabilmem gerekiyordu. İşte bu yüzden Londra'yı seçtim.

Synthpop ve 80's tarzı müzik yapıyorsunuz. İlginiz nereden geliyor?

" Hazır Mısın? "ın prodüksiyonu, benim ve prodüktörüm Süpermatik'in retrospektif 80'ler sounduna son derece yükseldiğimiz bir döneme denk geldi. Özellikle o zamanlar arşivlerden çıkarıp çıkarıp italo-disco kayıtları dinliyor ve çıkan yeni örnekleri de çok yakından takip ediyorduk. Doğal olarak albüm de o yönde şekillendi. Ayrıca küçükken bilinçli bir şekilde müzik dinlemeye başlayışım da 1980'lere denk geldiği için, bu soundlar benim için son derece içseldir diyebilirim. 

Dj Süpermatik ile nasıl tanıştınız? 

Süpermatik'le müzik ekipmanları satılan bir dükkanda bir araya geldik. Ayaküstü sohbet edip, " sen ne yapıyorsun ", " ben ne yapıyorum " derken ben ona myspace adresimi verdim. Kendisi parçalarımı dinler dinlemez bana beraber çalışmayı teklif etti. 

'' Hazır mısın? '' adlı albümünüzde kimlerle çalıştınız? 

Albümdeki tüm söz ve müzikler bana, düzenlemeler Süpermatik'e ait. Genel olarak concepti de beraber belirledik. O çok konuşulan albüm kapağını Emre Uzer çekti, grafik tasarımını Oygar Erdal yaptı. Uzunca bir süredir kendi kıyafetlerimi kendim seçiyordum, ancak bu son dönemde stylingimi Mustafa Oral Ünlü üstlendi. Aşık Olasım Var'ın videoklibini Sam Harvey çekmişti. 7/24'ün senaryosunu ben yazdım ve sanat yönetmenliğini yaptım, videoklibi ise Can Sarcan çekti. Web sayfamı Emir Arkman tasarladı.


Dinleyicilere iki yeni remix sundunuz. Bu çalışmalar yeni albümün habercisi niteliğinde mi?

Öyle diyebiliriz. Parçalarını neredeyse tamamladığım, şu an kayıtları üzerine yoğunlaştığımız yepyeni bir albüm geliyor. Albüm, single ya da son dönem moda olan, ağza atmalık mini albümlerden değil, yine uzunçalar formatında olacak.

Yeni albümle ilgili çalışmalarınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?  

Bu albüm de, ilki gibi Süpermatik prodüktörlüğünde bir dans albümü. Ancak bu defa sound olarak 80'lerden bir nebze uzaklaşıp, daha güncel ve hatta daha deneysel bir tarza yaklaşıyoruz. Uluslararası bir parti çocuğu olarak, yazdığım sözler yine hayatımdan kesitler sunuyor. Enerjinin tavan olduğu parçalar da mevcut, yaşadığım tecrübeler sonucu kalbe dokunan parçalar da.

Yeni albümde '' Ramadan '' ı nasıl bir kurgu içerisinde göreceğiz?

Kendimi bir kurgunun içine sokmayı tercih etmiyorum. Çünkü " Ramadan " gösteri dünyası için masa başında tasarlanmış bir karakter değil. Ben günlük hayatımda neysem sahnede de oyum. Evet, belki İstiklal Caddesi'nde pembe bir tulumla dolaşmıyorum, doğru, ama sahneye çıkarken de kimse bana giymek istemediğim bir şeyi giydiremez. Yaptığım işe tiyatrallik katıyorsam da önce bunun kendi süzgecimden geçmesi lazım. Sonuç olarak, 2 sene önce dinlediğim müzikler ve takip ettiğim moda trendleri ile şimdikiler arasında fark var. Dolayısıyla kurgu icabı olmasa da, yeni albümde bu değişimi görmek mümkün olacaktır. 

Magazinsel bir isim değilsiniz. İnsanlar sizi şarkılarınızla tanıyor. Bunu nasıl başarıyorsunuz?

Bunu başarmak için özel bir efor sarfettiğim söylenemez. Yanlış anlamayın, magazin dünyasını hiçbir şekilde küçük gördüğümden değil ama ben kendimi pek o dünyaya ait hissetmiyorum.

Adınızı ilk kez duyan kişiler '' Ramadan? '' şeklinde tepki veriyor. Adınızın anlamı nedir? Bu ad sizin gerçek adınız mı?

Ramadan kendi ismim. Yakıcı sıcak anlamına geliyor. 


Buradan sizi sürekli takip eden dinleyicilerinize söylemek istedikleriniz nelerdir?

Artık çok daha kafama uygun ve son derece profesyonel bir ekiple çalışıyorum. Dolayısıyla bundan böyle daha üretken bir dönem başlayacak benim için. Daha çok videoklip ve daha çok konser olacak. Dileyenler benimle ilgili her türlü gelişmeyi Facebook sayfamdan takip edebilir. ( www.facebook.com/ramadanfanpage )

Ramadan'ın 2 yeni remixini indirebileceğiniz link: http://www.ramadanmuzik.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top