21 Ağustos 2011 Pazar

Can Bonomo Röportajım



Müziğe ne zaman ve nasıl başladınız? Biraz bahseder misiniz?

Müziğe 8 yaşında komşumuzun gitar çalışına özenerek başladım. Anneannemin isteği üzerine yan dairede elektro gitar çalan Zafer Abi'den müziği biraz kısmasını rica edecektim. Gittiğimde beni karşısına oturttu ve Beatles’ dan ve Kinks’ ten parçalar çalmaya başladı. Bayağı etkilendim ve gitar çalmaya karar verdim.

Meczup albümü ile dinleyicilerinize vermek istediğiniz mesaj ya da mesajlar nedir?

Meczup albümü başlı başına bir anlatım biçimi benim için. Bazı şeyleri anlatmak icin kelimeler kifayetsiz kalabilir. Ben Meczup’ta anlattığım şeyleri anlatmak için kelimelerden yeteri kadar yardım göremediğim için müziğe başvurdum. Çok yakın zamanda kulağıma çalınan bir hikaye geldi aklıma. Piyanonun başında senfonilerinden birini çalan Beethoven'a eserini bitirdiğinde sorarlar: Bu senfonide neyi anlatmak istediniz? Beethoven piyanonun başına geçer ve tüm senfoniyi baştan sona tekrar çalar. Bunu anlatmak istedim.



Bir dönem radyo programcılığı yapmışsınız, kısa filmler çekmişsiniz ve +18 adlı bir gençlik dizisinde oynamışsınız. Bu konu hakkında söylemek istedikleriniz nelerdir? ( Bu dönemleri açıklarsanız sevinirim. )

İstanbul’a, İzmir'den çok erken yaşta geldim. Bilgi Üniversitesi’ni kazanmıştım ama okul başlayana kadar çalışmam gerekiyordu. O dönemlerde bir radyoda ses prodüksiyonu asistanı olarak başladım. Sonra radyoculuk onun ardından da televizyonculuk yaptım. Bir yandan Bilgi Üniversitesi’nde sinema öğrencisiydim, dolayısıyla birçok kısa film çekiyor ve onları yayınlamaya çalışıyordum. Hepsi birbirine bağlı olarak gelişti. En son Show TV'de bir dizide oynadım. Her zaman en çok istediğim şey müzik yapmaktı. Müziklere devam ediyorum.


Can BONOMO- Bana Bir Saz Verin from CAN BONOMO on Vimeo.


38. Altın Kelebek Ödülleri kapsamında '' En İyi Çıkış Yapan Sanatçı '' ödülünü aldınız. Ödülle ve o geceyle alakalı neler söyleyeceksiniz?

Altın Kelebek çok prestijli bir ödül. '' En İyi Çıkış Yapan Sanatçı '' dalında aldığım ikinci ödül oldu. Bir diğeri de Radyo Boğaziçi ödülleriydi. İyi bir çıkış yaptığımın düşünülmesi beni çok mutlu ediyor. Bir yandan da insanların benden bir şeyler beklediğini düşünmemi sağlıyor. Dolayısıyla daha çok çalışıyorum. Daha çok üretiyorum. Bana insanların beni farkettiğini gösterdi. Ben yaptığım sanatı kendim için yapıyorum ve ne kadar çok insanla paylaşabilirsem ya da ne kadar fazla insan beni anlarsa yaptığım iş o kadar büyür. Sanat ödüllendirilir mi bilmiyorum ama bana hırs ve şevk verdiği kesin.

Genellikle giyim tarzınızı birçok kişi beğeniyor. Stylinginizle kim ilgileniyor?

Stylingim kimseye ait değil. Kendi kıyafetlerimle çıkıyorum her yere. Bana bir saz verin klibinin stylingini Umut Eker yaptı ama. Giydiğim şeylere karışılmasını sevmiyorum. Bana göre değil.

Meczup albümünüz 11 şarkıdan oluşuyor. Albümünüzde kimlerle çalıştınız?

Şarkıların söz ve müzikleri bana ait. Sadece bir şarkımızın (balon) müziğini Cem Özel yaptı. Albümün prodüktörü ve aranjörü Can Saban. Albümdeki çoğu enstrümanı da o çaldı. Albüm Ali Rıza Şahenk’e ait The FatLab’de kaydedildi ve mixing ve masteringleri de Ali Rıza yaptı. Albüm kapağımızı Dilan Bozyel çekti. İlk klibimiz Can Eskinazi ve 2. klibimiz de Can Saban tarafından çekildi. Umut Eker de sahne ve kliplerimizde styling yapıyor. Bir de albüm We Play etiketi ile çıktı.



Yeni albüm çalışmalarınız var mı? Eğer varsa sizi nasıl bir conceptte göreceğiz?

Yeni albümün kayıtlarına bir ay içerisinde başlayacağız. Concept olarak çok bir değişiklik olacağını düşünmüyorum. İstanbul müziği 2012'de nasıl olmak isteyecekse 2. albüm de öyle olacak. Çünkü biz İstanbul müziği yapıyoruz.

Buradan sizi her daim takip edenlere ve dinleyenlere söylemek istedikleriniz:

Ben de onları her daim takip ediyorum. Twitter'da ve Facebook'ta sayfalarım var. Sohbet etmek çok eğlenceli oluyor. Beni sevdiklerini ve koruduklarını hissediyorum. Bu çok hoş. Eksik olmasınlar, herşey adaletli, keyifleri yerinde olsun diyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top