29 Kasım 2011 Salı

2010' ların Erdal'ı: Levent Dörter


Son günlerde müzik piyasasında bir hareketlenme söz konusu. Yeni isimler, yeni albümler, yeni klipler... Yeni isimlerden en çok dikkatimi çeken Levent Dörter oldu. Tan ile düeti '' Duvaksız gelin '' den sonra '' Gel al anılarını '' adlı parçaya klip çektirdi. Ses rengini beğendim. Tonlamaları kusursuz. Yalnız sesi bana 90'lı yılların unutulmaz ismi Erdal'ı anımsattı. ( Biletini kestim senin, Gittin gideli ...vs. ) O özlediğim kaliteli ses Levent Dörter'de vücut bulmuş. Ayrıca Dörter'in katıldığı radyo ve televizyon programlarında eline gitarını alıp şarkılarını canlı söylemesini takdir ediyorum.

15 yıla yakın bir birikimin eseri olan ilk albümü '' Aşka Saygımdan '' ı edinmenizi tavsiye ederim. Canlı performansını görmek isteyenler, her perşembe 23.00 - 04.00 arası Nişantaşı Melon'a gidebilir.

Albümde yer alan şarkılar: 

1) Duvaksız Gelin ( Söz - Müzik: Tan Taşçı )

Dinler dinlemez hemen aklınızda yer ediyor. Boş bir anınızda şarkıyı mırıldanıyorsunuz. Alışkanlık yapıyor, sürekli dinliyorsunuz. Tan Taşçı'nın düet yapması da ayrı bir yön vermiş şarkıya.

2) Gel Al Anılarını ( Söz - Müzik: Serkan Özcan )

Bu şarkıyı ilk kez bir müzik kanalında dinledim. Klibe bakmamıştım ve Erdal yeni albüm çıkarmış sandım. Bir de baktım Levent Dörter'miş. Albümdeki favori slow parçam.

3) Kırk Yılda Bir ( Söz - Müzik: Taner Çalık )

Şarkının Taner Çalık Version'unu daha çok beğendim. Alt yapısı Avrupai.

4) Aşka Saygımdan ( Söz - Müzik: Adnan Fırat )

İnsanın ruhuna çok dokunan sözlere sahip bir parça. Adnan Fırat'ı bu bağlamda kutluyorum. Şarkı siz dinlerken öylece akıyor... Şarkının Ceyhun Çelikten Version'u hareketli. O hali gayet club tarzında olmuş. Temiz bir sounda sahip. Albümdeki favori parçalarımdan biri de bu.

aşka saygımdan susarım / bir müddet içime kapanırım / çekilir odama belki ağlarım  /  telefonlarımı kapatırım / ama bir gün insan içine çıkmaya karar verirsem / bu seni hepten unuttum demek hayatıma bakarım

5) Kalabalığa Karışırım ( Söz - Müzik: Fettah Can )

Kalabalığa Karışırım'da hareketli bir parça. Aranjesini beğendiğimi söyleyebilirim.

6) Aşka Saygımdan ( Ceyhun Çelikten Version )

7) Kırk Yılda Bir ( Taner Çalık Version ) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top