27 Kasım 2011 Pazar

Şenol Korkmaz Röportajım


Yönetmenliğe başlama hikâyenizi anlatabilir misiniz?

Yüksek eğitim hayatıma aslında bilgisayar mühendisi olmak üzere başladım. 6 sene sonunda elimde Belçika’nın en iyi üniversitelerinden 2 adet bilgisayar mühendisliği diploması vardı. Ve direkt NASA ( Housten ) Mars program ekibine uzman olarak seçildim. 1 sene sonra bu mesleğin beni mutlu etmediğini anladım ve kaderimde beni bekleyen başka bir meslek olduğunu hissedip bu hissin peşinden gitmeye karar verdim.

Belçika’ya geri döndüm ve APPEL COMPUTER AIDED DESIGN AND MANUFACTURING’ de ders vermeye başladım. 2 sene sonra bu meslek de ruhumu doyurmamaya başladı ve serbest olarak o zamanki ismi ARCADE olan şimdi piyasada ROAD RUNNER RECORDS olarak bilinen şirkete ve Hollanda’daki bazı production şirketlerine yönetmenlik yapmaya başladım.

Tam bu zamanlarda SAATCHI&SAATCHI’ den gelen davet üzerine 7 yıl boyunca SAATCHI&SAATCHI’ nin Belçika ve Londra reklam yönetmenliğini yaptım. Artık yapmam gereken mesleğin yönetmenlik olduğunun kararını vermiştim ama mademki bu mesleği yapacaktım en iyisi olmalıydım. Bunun içinde Amerika / Los Angeles’a gidip 1 sene boyunca çok önemli bir yönetmenin yanında kaldım. Ve bugünlere geldim. Bugün bu mesleği seçtiğim için çok mutluyum ve yönetmenlik hayatımın en büyük aşkı.

Bu zamana kadar hangi isimlerle çalıştınız?

100’ den fazla reklam ve production yönetmenliği yaptim. Ama Türkiye’de çalıştığım kişileri söyleyecek olursak:

Mercan - Sana değil kardeşine.
Rober Hatemo - Mahrum
Hadise - Kahraman
Aslı Gökyokuş - Hayatın Anlamı
Pamela - Benim Farkım
Sinan Akçıl / Ajda Pekkan - Cumartesi
Hande Yener - Unutulmuyor
Hande Yener / Sinan Akçıl - Teşekkürler


Hande Yener Türkiye'den çalıştığınız 3. kişi. Genelde yabancı bazlı çalışmanızın bir sebebi var mı?

Hande Yener gördüğünüz gibi aslında çalıstığım 3. kişi değil. Genelde yabancı bazlı çalışmam da Belçika’da doğmam, eğitim ve iş hayatımın burada başlayıp devam etmesi büyük etken tabi ki ama Türkiye benim biraz geç farkıma vardı da diyebiliriz.

Hande Yener'in '' Unutulmuyor '' ve '' Teşekkürler '' adlı parçalarına klip çektiniz. Bu iki proje size nasıl geldi / teklif edildi? Çekimler sırasında neler yaşandı, bahseder misiniz?

Hande, Mercan’a çektiğim klipten sonra benim çalısmalarımı takip etmeye başlamış. Ve bir reklam filmi çekimi için İstanbul’da olduğum dönemde kendisi ile görüşüp Unutulmuyor ve Teşekkürler için beraber çalışmaya karar verdik.

Doğrusunu söylemek gerekirse yönetmen olarak kendisinden çok zor şeyler istedim. Özellikle İzlanda’ da -5 derecede çekim yapmak hem de o kostümlerle kolay değildi. Fakat kendisi profesyonelliğinden kaynaklanan gayretiyle bütün hepsinin üstesinden geldi. Ama çok eğlenceli vakitler de geçirdik. Özellikle buradaki ekip ile inanılmaz bir enerji yakaladı ve bu da çalısmamıza çok pozitif olarak yansıdı zaten.


Hande Yener'le çalışmanız bu projelerle sınırlı kalacak mı?

Tabi ki hayır. ( Gülüyor. )

Hande Yener size nasıl bir enerji verdi? Buradan kendisi hakkında söylemek istedikleriniz nelerdir?

Hande, karakter olarak çok enerjik, profesyonel ve pozitif bir insan. Tabi onun bu karakter özellikleri bana güzel bir enerji olarak yansıdı. Bence Türkiye Hande gibi kendini yenilemeyi hayat felsefesi edinmiş bir pop ikona sahip olduğu için çok şanslı.

Unutulmuyor klibindeki kostümlerin tasarımı kime ait?

Tasarımlar tamamen bana ait ama üretim aşamasında başında Alicia’nın bulunduğu styling ekibi ile çalıştım.

Röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için size çok teşekkür ediyorum.

Blogunuz süper. Tebrikler…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top