31 Ocak 2012 Salı

Türkiye'nin En İyi Üç Klibi Meselesi


Türkiye'de uzun zamandır müzik kanallarında fason üretim klipler dönüyor. Özellikle birkaç Türk yönetmenin çektiği klipler çıkınca '' Sanırım o çekmiş. '' şeklinde tahminde bulunuyorum ve yavan buluyorum. Geçen ay bir e-dergiye röportaj vermiştim. Türkiye'de şu ana kadar en iyi diyebileceğim 3 klip çekildi. Onları da yabancı yönetmenler çekti demiştim. Bahsettiğim yönetmenlerden biri Hollywood'da da tanınan Yon Thomas. 2006 yılında çektiği '' Şizofrenik Klipler Serisi '', Türkiye'ye görüntü kalitesini öğretir nitelikte idi. Bu serinin 2 klibini de Türkiye'nin en iyi klipleri sıralamasına aldım. Emre Aydın - Afili Yalnızlık, Git. Şebnem Dönmez 'i oyuncu olarak her daim sevmişimdir. Afili Yalnızlık klibi de Şebnem Dönmez sayesinde dikkatimi çekmişti. - Kendine aşık kadın Arzu Aydınoğlu - Git klibi çekildiği tarihlerde Adana'daydım. Klibin, Hatay'ın Samandağ ilçesinin Çevlik kasabasında çekildiğine çok şaşırmıştım. Klip sade gibi görünüyor olabilir ama o birimde o kadrajları bulmak inanın çok zor.  ( Sözler ve besteler Emre Aydın'a aittir. )





Bir diğer yönetmen Luca Tommassini. Acele Etme klibiyle başladı ve Biraz Özgürlük klibiyle zirve yaptı diye düşünüyorum. Yarattığı conceptler çok konuşuldu ve popçular arasında klipsel açıdan yeni bir çağ başlattı. Luca bir klip çektiğinde herkes heyecanla bekliyordu. Biraz Özgürlük şarkısının klibi, marjinalitesi ve concepti açısından Hande Yener'in sahip olduğu en iyi işlerdendir. ( Söz: Boaz Aldujeli  Müzik - Aranje: Erdem Kınay )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top