28 Mart 2012 Çarşamba

Ece Gürsel Röportajım



Müzik hayatınız ne şekilde başladı? Modellikle birlikte yürütmek zor oluyor mu?

Aslında müzik hayatım çok küçük yaşlarda başladı. Üniversitede işletme eğitimi alırken bir yandan da seçmeli ders olarak müzik eğitimi almaya başladım. Okulumun orkestrasında şarkı söylüyordum kendi çapımda. Sadece okul etkinliklerinde. Üniversite bittikten sonra modellik kariyerime ağırlık vermeye başladım. O arada güzellik ve modellik yarışmaları oldu. 2008 yılında " Notist " müzik okulunda profesyonel anlamda eğitim almaya başladım. Çok sayıda sözüm ve şiirim vardı. Onları bestelemeyi denedim. 2009 yılında bir müzisyenle paylaştım çalışmalarımı, dedim bunlardan iş çıkar mı… O da çıkabileceğini söyledi ve stüdyoya girdik. İki yıl titiz bir şekilde hazırlandıktan sonra " Yarı Farkında " çıkmış oldu. Modellikle birlikte yürütmek zor olmuyor. Çünkü şu anda konserlerim çok yoğun değil. Ayda 2 ya da 3 canlı performans oluyor. İlerde çok yoğun olursa bakacağız duruma.

Yarı Farkında adlı albümünüz yayınlandıktan sonra genellikle olumlu eleştiriler aldınız. Bu konuda söylemek istedikleriniz nelerdir?

Öncelikle ilk albümde bu kadar iyi tepkiler almak benim için iyi bir adım oldu. Bir kere kimse alternatif bir tarzla çıkacağımı ummuyordu. Genelde modellerden pop bekliyorlar. Ve kendi şarkılarımla çıkmak da benim için artı oldu. Tabi albümde ve sahnede geri vokal kullanmamam yorumların daha da farklılaşmasını sağladı.

Ülkemizde uzun yıllar modellik yaptıktan sonra albüm çıkaranlara karşı bir önyargı vardır. Bu önyargıyı kırdığınızı düşünüyor musunuz?

Henüz kırılmadı tabi. Bunun için çok erken. Ancak ikinci, üçüncü albümde o önyargılar hala kırılmaz, sadece zayıflar. Burası Türkiye burada insanları kırmak kolay, sabit fikirleri değiştirmek ve önyargıları kırmak zor.


Albümünüzdeki tüm söz ve müzikler size ait. Albümden önce de 200 küsur şiiriniz varmış. Bunları kitaplaştırmak gibi bir fikriniz var mı?

Evet, tüm söz müzikler bana ait. Albümde 11 şarkı var. Yalnız bir tane şarkımda sözler yine bana , bestesi ise İsmail Tunçbilek'e ait. Şu anda 200'den de fazla şiir var ve yakın zamanda kitap olacak.

Albümden '' Yarı Farkında '' ve '' Derinim '' parçalarına klip çekildi. 3. klip hangi parçaya gelecek?

Evet, yakın zamanda " Mayıs Akşamı " isimli sözü müziği bana ait olan şarkıma ablam Burçe Gürsel yönetmenliğinde çekilecek. Ben de merakla bekliyorum.

Daimi olarak sahne aldığınız bir mekan var mı? Konser takviminizi paylaşabilir misiniz?

Daimi olarak değil de ayda bir sahne aldığım mekan " Mask Live " Beyoğlu'nda bir mekan. Ayrıca www.ecegursel.com.tr adresinden bütün konser ve defile takvimimi öğrenebilirler. Şu an en yakın 17 Nisan " Mask Live "… Saat 22'de.


'' Yarı Farkında '' adlı albümünüz, Doğu-Batı sentezi şeklinde bir albüm. İleriki dönemlerde yine aynı conceptte mi devam edeceksiniz yoksa rock çizgisi üzerinden mi gideceksiniz?

Bu albüm, Orta Doğu ezgilerini çok fazla taşıyor. Bir kere vokalden çok enstrümanların zenginliğine ağırlık verdik. Çünkü ilk albümde yönetmenim İsmail Tunçbilek böyle olmasını uygun gördü. Fakat 2. albüm daha rock ağırlıklı ve vokalin ön planda olacağı bir albüm olacak .

Model yönünüzle Türkiye'nin Kate Moss'u olarak gösterilmek sizce nasıl bir durum?

Zayıflığımdan dolayı yıllar önce böyle bir benzetme oldu. Sadece fiziki yani . Ve gayet güzel. Problem yok. 

Buradan sizi sürekli takip eden, dinleyen hayranlarınıza neler söylemek istersiniz?

Bir kere bile olsa konserime gelip beni dinlemelerini öneriyorum her şeyden önce. Çok eğleneceklerini garanti ediyorum. Önyargılarını bir kenara bırakıp emeğe saygı duymalarını istiyorum. Müzik piyasasında kalıcı olmak tek temennim şu an için…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top