14 Haziran 2011 Salı

Emir Yargın Röportajım ( Ozan Eicher'ın çekimiyle )




Deniz Can Kutlu: Müziğe nasıl başladığına dair bilgi verebilir misin?


Emir Yargın: Sahne sanatlarına ilgim nedeniyle, küçük yaşlarımdan başlayarak okul eğitimiyle eş zamanlı olarak müzik eğitimim devam etti. 13 yaşında davulu ana enstrümanım olarak seçtim. Lise yıllarında adından söz ettiren bir davulcu olmayı başardım. Okul orkestrasının dışında kurduğum gruplarda davul çaldım, vokal yaptım. Lise yıllarımda Antalya'da yaşıyor olmam, Antalya'da çok sayıda festival olması, turizmin sağladığı avantajla da çok sayıda konserde çalma fırsatım oldu. İstanbul Üniversite'sini kazanarak geldiğim İstanbul'da müzik çalışmalarıma hız kesmeden devam ettim. Birden fazla orkestrada kimi zaman davulda, kimi zaman vokalde ama hep sahnede oldum. 2008'de 13. Roxy Müzik Günleri yarışmasındaki electropop köpek şarkımla ikincilik ödülünü aldım. Bir rock yarışmasında electropop bir parçayla jüri üyelerinin büyük övgüsüyle ödülü kazanmam çalışmalarıma ivme kazandırdı. Electropop tarzı çalışmalarımı, güçlü bir altyapıyla hazırlayarak müziğimi geniş kitlelere ulaştırma heyecanı başladı. İstanbul'a geldikten sonra çaldığım gruplardan biri de elektronik müzikte çok beğendiğim Onor Bumbum'un grubuydu. Elektronik davul ve elektronik oyuncaklar çalıyordum. Birbirimizi iyi anlıyor olmamız ve birikimlerimizden iyi sentezlere ulaşmamız, ortaklığımızı tam anlamıyla başlattı. Bundan sonra Onor Bumbum'la benim vokal olarak önde olduğu çalışmalar yapmaya başladık. 2009 yazında The Bananas'ı kurduk. Aynı zamanda da '' Tokat '' ın çalışmalarını sürdürdük.


D.C.K.: Genelde sözlüklerden ve diğer mecralardan edindiğim bilgilere göre seni eğlenceli, rahat ve sevimli buluyorlar. Ne düşünüyorsun?

E.Y.: Eğlendiren müzikler, sahnede kullandığımız ses çıkaran oyuncaklar, seyirciyle kurulan espirili ilişkiler, görsel efektlerle beslenen showumun etkisiyle, rahat, eğlenceli ve sevimli bulduklarını düşünüyorum. Tabiki şarkı sözlerindeki mizahın kliple de pekiştirilmesi, sahnede iki saatlik performans boyunca zıplamak, atlamak, seyirciyle dans ediyor olmamın da bir etkisi var.


D.C.K.: Albümünün adı Tokat. Vermek istediğin bir mesaj var mı conceptte? 

E.Y.: Tokat, gerçek hayattan esinlenerek kurguladığım bir senaryo. Arkadaşımın başına gelen kötü bir olay. Bunu söylemek bile başlı başına bir mesaj ama ben bu görevi dinleyicime bırakmayı tercih ediyorum. Çünkü şarkımın yarattığı dünya, dinleyiciyi sürece çekiyor. Dinleyicinin kafası neye yatarsa onu alıyor. Ben bunu seviyorum.

D.C.K.: Albümde kimlerle çalıştın?
E.Y.: Birbirini anlayan, birbirini tamamlayan, büyük bir ekiple çalıştım. Ama iş müzik olduğu için ilk sırada Onor Bumbum var. Çünkü alt yapılar, stüdyo, kayıtlar, mixing, mastering Onor Bumbum'a ait. Albüm kayıtlarında ve konserlerde davulda Nurtun Şarman ( kayıtta ben ve Onor Bumbum da davul çaldık), bas gitar Umut Şimşekli, gitarlar Emir Aksoy, Orkun Kont, geri vokalde Nil İpek Hülagu var. Concept art ekibi, Brain storming takımı, basın ilişkileri, web tasarımı ve listesi uzayıp giden ciddi bir ekiple çalıştık. Başından itibaren fotoğrafları çeken Ozan Eicher, Cumhur Kaplan, klip için yönetmenim İsmet Kurtuluş, stylingde Buğra Özalp hep varlardı. Robotların tasarımı gerçekten çok güçlü endüstriyel tasarımcıların elinden çıktı. Bahadır Yargın, Gülşen Töre Yargın, Berdan Çerçioğlu, web tasarımını Erkan Balkan & Oğuz Demir ( Pikselist ) yaptı. Klibin görüntü yönetmenliğini Oytun Orgül, koreografisini Yeşim Tunç, görsel efektlerini de Hazal Giraygil yaptı. Makyaj Ayça Kubat, klip oyuncuları Melis Sincer, Emir Aksoy, Mustafa Özkurt, Haluk Can Dizdaroğlu, Robotlar; Yeşim Tunç, Orkun Kont, Pelin Aslan ve tabi Kurtlar Vadisi'nden tanıdığımız ünlü oyuncu Serdar Deniz.
D.C.K.: 12 Mayıs'ta Ghetto'da lansman konserin gerçekleşti. Nasıl bir geceydi ve neler hissettin?
E.Y.: Günlerden Perşembe. Hava raporu, yağmur var diyordu. Ama Ghetto tıka basa doldu. Öncesinde TRT Türk Bu Ülke programı için İstiklal'de aktüel çekim yaparak röportaj yaptı. Provalarda TRT Müzik Tüm Dünya programı çekim yaptı ve sonrasında röportaj yaptı. Doğrusu konser öncesindeki bu çalışmalar beni motive etti. Konser klibin ilk gösterimi ile başladı. Biz henüz sahne almamıştık ama içerden gelen tepkilerle ve alkışlarla enerjimiz yükseldi. Konser yüksek tempoyla başladı. Jackie Raindrops, hazırladığı görselleri canlı olarak aktardı. Robotlar sahne aldığında yer yerinden oynadı. Beni bu konser öncesinde bilen sevenlerim kadar ilk kez gelenlerin çokluğu mutlu etti. Çok sayıda sevenimin yanı sıra müzik kanalı yöneticileri, çok sayıda blogger ve basın mensubu da vardı. Heyecan, eğlence, tempo ve ilklerin olduğu bir geceydi. Ben çok mutluydum. Özetle ilk albümüm için iyi bir başlangıç olduğunu hissettiğim, muhteşem bir geceydi.


D.C.K.: Müziğini '' Yenilikçi Pop '' olarak tanımlıyorsun. İleriki dönemler için ilginç planların var mı?
E.Y.: Şarkılarımda alt yapılar elektronik öğelerin yanı sıra modern ve global ana akım özelliklerini ve zenginliğini barındırıyor. Farklı şarkı sözleri, şarkı hikayeleri ve samimiyeti ise müziğimi tanımlıyor. İlk albümümde birçok şarkımızın içinden 8 parça seçtik. Bunlar benim nasıl şarkı yazdığıma dair ip uçları veriyor. Kısa vadede yaza bir klip şarkısı, Eylül'e bir klip şarkısı geliyor. Akdeniz sahilinde etkinlikler ve klüb konserleri var. İleriki dönemde çizgiyi bozmadan yeni projelerle devam edecek.
D.C.K.: Kimleri takip ediyor ve dinliyorsun?
E.Y.: Oh Land, Regina Spektor, Daft Punk, Justice, Chromeo, İlhan Erşahin, Onor Bumbum, 123, Acoustic ladyland, Dredg, Bumblefoot, Sakareller, Air, The bird and the bee, Laço Tayfa, Feat, Brooklyn Funk Essentials - in the buzzbag albümüne bayılırım. Deliliği, dinlenebilir hale getirenleri severek dinliyorum.


D.C.K.: '' Tokat '' tan, Emir Yargın'ın yıllardır üzerinde çalıştığı albüm şeklinde söz ediliyor. Neler söyleyeceksin?
E.Y.: Onor Bumbum'la son 3 yıldır, özellikle yaz aylarında kapanarak müzik yapıyoruz. Çok yoğun ve titiz çalışmalar yapıyoruz. Ancak Türk müzik sektörü kendini sınırlamış durumda. Yapım şirketlerinin farklı müzik yapanlara karşı ihtiyatlı bir duruşları var. Müzik tarafında da iş tarafında da uzunca bir zaman geçirdik. Sonunda Onor Bumbum'la yeni nesil müzik şirketimiz '' Kuzu Müzik '' i kurduk ve '' Tokat '' çıktı. Albüm, klip tüm prodüksiyonu biz gerçekleştirdik.
D.C.K.: Buradan seni dinleyenlere ve takip edenlere söylemek istediklerin:
E.Y.: Sanatçı ile dinleyici arasındaki samimiyeti desteklediğine inandığım, başkalarına benzemeyen bir iş yapıyorum. Bunlar Emir Yargın'ın içtenlikle yaptığı, kafa yorduğu, sınırlar koymadığı, samimiyetini yansıttığı şarkıların dünyası, bu dünyaya müzik severleri davet ediyorum. Ayrıca benimle ilgili daha fazla bilgi için:


Teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top