30 Haziran 2011 Perşembe

Gül Ağış / Lug Von Siga Röportajım


 
Deniz Can Kutlu: Adınızın tersten okunuşu olan '' Lug Von Siga '' kurgusu hakkında bilgi verebilir misiniz?


Gül Ağış: Kendi ismimde bir markam olsun istemedim. Ama yabancı herhangi bir isim de olmaması gerekiyordu. Birden yazıp çizerken aklıma geldi. Fonotik olduğu için de von ekledim. Herkesin sıcak baktığı bir isim oldu.

D.C.K.: İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunusunuz. Bir zaman reklam ve medya sektöründe çalışmışsınız. Peki moda tasarımcılığına nasıl başladınız? 


G.A.: İlk üniversite Bilkent, doğru. İngiliz Dili ve Edebiyatı. Daha sonra Milano İstituto Marangoni, ardından Politecnico Di Design Üniversitesi Fashion Art and Design masterı. 16 yaşında Esmod / Paris 'e kabul edildim. Ancak annem izin vermedi. O zamanlar moda tasarımcılığı Türkiye'de daha çok yeniydi. Moda evleri vardı ama moda tasarımcıları yoktu. Sonra yine kendimi yaratıcı bulduğum sektörlerden biri olan reklamcılığa verdim. Ancak içimdeki ateş sönmedi. Çizmeye ve dikmeye devam ettim. Kendimi Milano'da buldum.


D.C.K.: Türkiye'den ve yurt dışından hangi isimleri giydirmek isterdiniz?

G.A.: Türkiye'den Elif Şafak'ı çok beğeniyorum. Cate Blanchett ve Kate Middleton'u giydirmek isterdim. Asil duruşu olan vakur kadınları beğeniyorum.


D.C.K.: Daha önce hangi markalarla çalıştınız?


G.A.: Dünya markalarından H&M, Mango, Zadig Voltaire, Naf Naf, Maxmara gibi birçok markaya tasarım yaptım. 



D.C.K.: Christian Dior'dan size bir teklif gelmiş. Fakat siz kabul etmeyip İstanbul'a geri dönmüşsünüz. Bu konuyla ilgili söylemek istedikleriniz nelerdir?

G.A.: Bu habere uzaktan bakıldığında hadi canım dedirtmiştir ama doğru. Annem ölüm döşeğindeydi. Seçim yapmam gerekiyordu. Davulun sesi uzaktan hoş gelir derler.Yaşayan bilir... Tabi ki çok onur vericiydi. En azından bir sene çalışmak isterdim.


D.C.K.: Sizce Türkiye'de insanların modaya bakışı doğru mu?

G.A.: Türkiye'de kavram karmaşası var. Tüm değerler içiçe geçmiş durumda. Stylist moda tasarımcılığı da yapıyor, celebrity de giydiriyor. Couture yapan pret a porter de yapıyor. Derinleşme çok az. Herkesin kendi alanında derinleşme çabasını etrafımdaki çok az bir grup insanda görüyorum açıkçası. Bu yüzden de doğru değil genelleme yapacak olursak.


D.C.K.: Önümüzdeki IFW 'de sizi de görebilecek miyiz? Önümüzdeki sezon bizi ne tür tasarımlar bekliyor?


G.A.: Eylül IFW'de yine olacağım. Kafamda iki ana tema oluştu. Birini seçeceğim ama karar vermiş değilim henüz. Kavramsal moda üzerine yoğunlaşmayı seviyorum. Defilelerim hep bir mesaj ve anlam içerikli. En son Patti Smith, Picasso'yla buluşursayı yapmıştım. Çok beğenilmişti. Umarım yine aynı duyguları yaşatabilirim.





D.C.K.: Tasarımlarınızda ilham aldığınız obje ya da subjeler nelerdir? 

G.A.: Gerçek tasarımcının radarları her an açıktır ve yaşam biçimidir. Yani her an beyni bilgi toplar, biriktirir.  Sinema, müzik, film, vintage mağazalarından tutun da okuduğu kitaptaki bir satırdan bile ilham alır. 

                                                                                 
                                                 
GUL AGIS
LUGVONSIGA
Karakol Bostan sok. No:13 Kat:3
Teşvikiye-İstanbul           

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top