8 Eylül 2011 Perşembe

Derin Togar Röportajım ( Micah Mackenzie'nin Çekimiyle )



Geçmişinize baktığımda genç yaşınıza rağmen derin bir müzik eğitimi aldığınızı görüyorum. Nasıl başladınız müziğe? Biraz bahsedebilir misiniz?

Ben 3 yaşındayken şarkı söylemeye başladım. Sürekli evde, okulda, abartmıyorum uykumda bile şarkı söylerdim. Sonunda annem böyle olmayacak deyip beni şan profesörüne götürdü. Brevard University'den... Normalde 16 yaş altına ders vermezken beni aldılar. Hemen eğitime başladım. İlk Disney ve müzikallerle başladık. İlerledikçe klasik müziğe ordan operaya geçtim. Operada inanılmaz çalıştım. Fakat bir şeyleri eksik hissettim. Jazz ve pop karışık söyleyince anladım ki ben popu çok seviyorum. Çünkü ilk o şarkıları söyleyen kişi ben oluyorum. Parçanın ilk yorumunu yapmak ve insanlara yeni bir şey sunmak çok hoşuma gidiyor.

'' Dokun '' adlı singleınızın klibi de fotoğrafları da Türkiye'deki çıtanın oldukça üstünde bir kaliteye sahip. Kimlerle çalıştınız?

Dokun klibini Brian Thomas çekti New York'ta. Brian çok ünlü bir koreograftır. Beyonce, Michael Jackson, Whitney Houston gibi isimlerle çalışmıştır. Dansçılarla ben New York'taki konserimde de çalışmıştım. Maho Udo, Madonna'yla Sticky Sweet turnesinde dans etmiştir. Dokunun fotoğraf çekimini Serkan Kızılkaya yaptı. Her zaman beni desteklemiştir. Hem çok iyi bir insan hem de çok iyi bir fotoğrafçıdır. Tasarımı port 300 yaptı.



Erdem Kınay ile çalışmalarınız devam edecek mi?

Erdem'le sürekli şarkı yapıyoruz. Genelde İngilizce çıkıyor ilk öğrendiğim dil olduğu için. Ama inşallah daha fazla Türkçe şarkı yazmaya çalışacağız. Ben de yeni yeni Türkçe şarkı sözü yazmaya başladım. Tabiki başka duayen müzisyenlerler de çalışıyorum. Ama şimdilik bunlar sürpriz.

Amerika'da doğup büyümüş olmanızın dünya müziği vizyonuna sahip oluşunuzda bir etkisi olduğunu düşünüyor musunuz?

Hem Amerika'da doğup büyümem hem de bu kadar fazla müzik okumamın etkisinin kesinlikle olduğunu düşünüyorum. Türkçe pop, jazz, müzikal, opera, USA poptan Japonica popuna kadar dinliyorum. Özellikle müziklerimde etkisini görüyorum. Sözlerinden melodisine, vokal prodüksiyonuna kadar.


Styling konusunda çalıştığınız bir isim var mı?

Styling konusunda Gülşah Saraçoğlu ile çalışmıştım Dokun klibimde. Şimdi Tuğçe Özakdağ ile çalışmayı planlıyorum USA albümüm için. İnşallah yeni yapacağımız Türkçe albümde de yer alır.


Daha önce Sertab Erener ve Hakan Aysev ile konserler vermişsiniz. Neler söyleyeceksiniz?

Kelimeler yetersiz kalır. Çok güzel deneyimler yaşadım ve çok güzel vakit geçirdim. Özellikle Türkçe single yapmam konusunda beni cesaretlendiren ve yardımcı olan Sertab'a minnet borcum var. Benim için yeri çok özel.

Derin Togar'ın ileriki dönemlerde kendini görmek istediği nokta nedir? Örnek aldığı isim ya da isimler var mı?

Ben Christina Aguilera, Beyonce, Skylar Grey, BOA'yu çok beğenirim. Christina'nın yaptığı müzik tarzı hoşuma gidiyor. Hem çok iyi balladlar hem de popüler müzik yapıyor. Beyonce'de aynı. En çok onları ve Shakira'yı örnek alıyorum, şarkıları hem kendi ülkesinde hem de dünya çapında hit olduğu için. Bunun dışında ileride ülkemizi Eurovision'da da temsil etmek isterim. İngilizcem ana dilim gibi olduğu için her zaman merakım ve isteğim oldu. 

Bundan sonra Türkiye'de mi yaşayacaksınız?

Hayatım boyunca Türkiye ve Amerika arasında mekik dokudum. Sanırım hayatım boyunca da böyle devam edecek. Başka türlü hayat düşünemiyorum. Bazen Amerika'da daha çok kalıyorum. Ama Türkiye'den ne zaman uzaklaşsam ülkemi özlüyorum.

Sosyal medyayı faal bir biçimde kullanıyor musunuz?

Kullanıyorum. Sürekli gidip geldiğim için sabit duran yalnızca internetim var. Facebook ve Twitter'a her gün bakarım. Kendi müziklerimi, sevdiğim şarkı sözlerini ve kendi sevdiğim müzikleri oradan paylaşıyorum. 

Buradan sizi severek takip edenlere ve dinleyenlere söylemek istedikleriniz nelerdir?

Benim takip edenlere özellikle teşekkür etmek istiyorum. Benim müziklerimi paylaştıkları zaman, onlardan haber aldığım zaman ve bu kadar ilgi gösterdikleri zaman çok mutlu oluyorum. İyi ki varsınız. Teşekkürler...

Usta Aranjör Erdem Kınay'a, Derin Togar hakkındaki düşüncelerini sordum. Bakalım neler söylemiş.

İnanılmaz yetenekli ve Türkiye için önemli bir değer aslında. Ama malesef henüz kendini büyük kitlelere tanıtamadı. Bu onun suçu değil tabi, biraz da sektörün işleyişi ile alakalı. 


Derin Togar ile iletişim için;


www.derintogar.com
www.facebook.com/derintogar
www.twitter.com/derintogar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top