3 Eylül 2011 Cumartesi

Emel Yalçın Röportajım



Müziğe nasıl başladınız? Albüm çıkarma fikri ne şekilde oluştu?

Lise yıllarımda radyo yayınları yapmaya başladım. Aklımda aslında hep şarkı söylemek vardı. Ve etrafımda buna radyo yayınlarıma konuk gelen bazı sanatçılar da dahil. Emel, sen şarkıcı olmalısın, sesin güzel, sen güzelsin ve sende o enerji var diye gaza getırenler de vardı tabi. Sesi, sadece banyoda güzel çıkanlardan değildim, farkındaydım ama kendimi her anlamda hazır hissetmem gerekiyordu. Radyo yayınlarım devam ederken bazı şarkıcıların albümlerinde vokal yaptım. Albüm öncesi şan eğitimi aldım. Doğru ekibi de bulunca radyoyu bırakıp albüm hazırlıklarıma başladım.

Bir Murat Güneş parçası olan '' Aşktan Ölelim '' ile çıkış yaptınız ve bir hayli tuttu. Murat Bey'le çalışmalarınız devam edecek mi?

Sadece Aşktan Ölelim değil, albümdeki pek çok şarkımın söz ve bestesi Murat Güneş'e aitti. Yeni çalışmalarımda da tabi ki Murat Güneş'le çalışmak isterim.
Radyo programcılığı ve sunuculuğu kimliğinden sonra sesinizle de iyi bir yer edindiniz. '' Endorfin '' adlı albümünüzü yayınladınız. Müzik kariyeriniz hayatınızda nasıl bir etki yarattı?

Çokemel, uzun yıllar radyo dinleyicisinin fenomeni haline gelmişti. O imajdan sonra çok iyi bir şey yapmam gerekiyordu. Dinleyicimin beklentisini karşıladığıma inanıyorum. Hayatımda pek bir değişiklik olmadı ama artık daha heyecanlı bir Emel var. Kendi şarkılarını söylemek, sahnede şarkılarına eşlik edilmesi, alkışlanmak muhteşem bir his.


Daha önce eşcinselleri destekleyici yönde bazı açıklamalarınız oldu. Bu konuyla alakalı söylemek istedikleriniz nelerdir?

Aşkın, dostluğun, cinsi, yaşı, ırkı, dili yoktur. İnsanlar seçme ve yaşama özgürlüğüne sahiptir.

Emel Yalçın vizyon konusunda yeniliklere açık mıdır?

Çok çabuk tükettiğimiz için yenilik şart. Görsel anlamda da müzikal anlamda da hep yenilikten yanayım.

Yıllarca '' Çokemel '' adıyla yaptığınız radyo programları vasıtasıyla birçok ödül aldınız. Yakın zamanda da '' En İyi Çıkış Yapan Sanatçı '' dalında adaylıklarınız oldu. Neler düşünüyorsunuz?

Ödül almak tabi ki insanı daha da şevklendiren bir şey. Yaptığınız işin takdir görmesi demek. Daha çok yolun başındayım ve pek çok ödüle şimdiden göz diktim.


Çokemel komik, seksi, neşeli bir radyo karakteriydi. Sahnede nasıl bir Emel Yalçın var arada yine Çokemel'den izler var mı?

Sahnede şarkı söylerken Emel Yalçın var, dinleyicisiyle dialogunda Çokemel var. Çok eğlenceli geçiyor dolayısıyla sahne programlarım. Müzik ve stand up iç içe diyebiliriz. Dolayısıyla çok eğleniyor dinleyicim. Seksilik konusuna gelince şarkı söylerken kendimi öyle hissediyorum. Şarkı bitiyor hop benim seksilikte bitiyor.

Yakın zamanda Özhan Özal'ın '' Bodrum Night 3 '' projesinde yer aldınız. Bu projeden Biraz bahsedebilir misiniz?

Özhan Özal, çok iyi bir dj ve aranjör. Bu projeyle ilgili teklif geldiğinde çok heyecanlandım. Son Verdim Kalbimin İşine şarkısı benim çok sevdiğim ve Türk popunun altın şarkılarındandır. Çok bilinen ve Seyyal Taner'in yorumuyla hafızalara kazınan bir şarkı olduğu için biraz riskliydi aslında benim için. Fakat Özhan o kadar güzel bir aranje yaptı ki şarkıya, işvesi, cilvesiyle kendime çok yakıştırdım ve çok da beğenildi. Albüm en çok satanlar listesinde. Sürprizli bir klip gelecek yakında.


Buradan sizi sürekli takip eden ve dinleyen hayranlarınıza söylemek istedikleriniz neler?

Şarkılarıma sahip çıkıp o muhteşem sevgi ve ilgilerini benden eksik etmedikleri için çok teşekkür ederim. Yeni albüm çalışmalarım başladı. En kısa zamanda yeni şarkılarımı paylaşmak için sabırsızlanıyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top