12 Eylül 2011 Pazartesi

Demir Sert Röportajım ( Ozan Eicher'ın Çekimiyle )


Müziğe nasıl başladınız? Varsa ilk rol modeliniz kimdi?

Babam eski müzisyendir. Nil Karaibrahimgil'in babası ve benim babam arkadaşlarmış. Oradan öykündüm. Ankaralıyım. Ankara'da '' Sanrı '' adında bir grubum vardı. Saklıkent'te sahne alıyorduk. Grupla albüm aşamasına gelindi. 2007'de solo olarak devam etme kararı aldım. Grupta beste yapıyordum.

'' Benim Çöplüğüm '' adında bir albüm çalışmanız varmış. Biraz bundan bahsedelim.

Demo kayıtları, Myspace'e konulmuştu. Grup elemanlarından birinin askere gitmesi dolayısıyla ekip dağıldı. İstanbul'a geldim. Yeni bir grup oluşturuldu. O yüzden çıkış süreci biraz uzadı.



Sürekli sahne aldığınız bir mekan var mı?

Şu anda yok. Daha önce Gölgelive'da çalıyordum. Konser şeklinde, Rock Tatili Foça ve birçok festivalde çaldım. Yakın gelecekte provalar biter bitmez hem İstanbul'da hem de Anadolu'nun her yerinde sürekli gezeceğiz.


Birçok rocker ya da rock müzik icra eden grup, Türk Sanat Müziği parçalarını ya da Arabesk parçaları coverlıyor. Siz daha popüler şarkılar seçmişsiniz. Mesela neden Hande Yener?

Birkaç sebebi var. Hande Yener'in farklı bir yerde durduğu aşikar. Kendimi çok kötü hissettiğim dönemlerde  Apayrı albümü çıkmıştı. O albümün benim için çok özel bir yeri vardır. Psikolojimin düzelmesine çok yardımcı olmuştur.


Şarkılarınızı nerede kaydediyorsunuz? Kimlerle çalışıyorsunuz?

Kayıtları, Ankara'da '' Detay Stüdyoları'' nda Volkan Yırtıcı ile yapıyorum. Besteleri genelde hep ben yapıyorum. Daha doğrusu söz, müzik, aranje bana ait. Albümün prodüktörlüğünü de ben yaptım. 

Bir Hande Yener coverıyla çıkış yapmayı düşündünüz mü? Size gelen bir soru şöyleydi : '' Hande Yener'le düet yapmak ister mi? ''

Neden olmasın. İsterdim. Bu tür şeyleri biraya getirmek, programlamak zordur. Ama müzisyenlerin ufuklarını açmak amacıyla bu tür çalışmalara gitmesini onaylıyorum. Güzel bir kadınla düet yapmayı kim istemez.

Demir Sert -Yola Devam ( Hande Yener Cover) by demirsert

Demir Sert kimleri dinler?

Bildiğimiz klasik rock gruplarından başlayarak birçok rocka girmeyen türe kadar devam ediyor. Tarzları pek önemsemiyorum. Müziği iyi veya kötü olarak ayırıyorum.

Sanatsal anlamda misyonunuz / hedefiniz nedir?

Bildiğim herşeyi etrafıma anlatmak derdim. Üniversitede resim okudum. Birçok sanat dalıyla haşır neşirim. İç dünyamı somutsallaştırarak insanlara sunuyorum. İnsanlar beni bu şekilde anlar diye umut ediyorum. Misyonum bu. 

Biliyorsunuz ki son yıllarda genelde Eurovision'a rock grupları gidiyor bizi temsil etmek için. Eurovision hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Herkesin kendi müziğini hayatın neresine koyduğu ile ilgili bir durum bu. Müziğimi yarıştırmak istemem. Eurovision, siyasi ilişkilere dayanan bir yarışmadır. Oylamayı müziğe dayandırmak yanlış olur. Yüksek Sadakat'in düştüğü durum kötü oldu. Daha kendini bilerek, tanıyarak, olayın nereye varacağını bilerek yapmak lazım bu işi.

Demir Sert - Why Don't You Kill Me Tonight by demirsert

Eğer bir aranjörle çalışsaydınız bu aranjörün kim olmasını isterdiniz?

Şarkıya göre değişiyor aslında. Şarkıdan ne beklediğinizle alakalı bir mesele. Şarkı daha kalbe dokunsun istiyorsanız, şarkının yapısıyla alakalı bir aranjör seçilmeli.

Buradan sizi sürekli takip edenlere ve dinleyenlere söylemek istedikleriniz nelerdir?

Şarkılarımı paylaşan, dinleyen, seven herkese çok teşekkür ediyorum. Yakında Hepsi grubunun '' Yalan '' parçasını coverlamayı düşünüyorum. Benimle iletişim kurmak isterlerse Facebook, Twitter hesaplarım ve sitem: 

http://twitter.com/#!/demirsert
http://www.facebook.com/demirsert
http://www.demirsert.com/

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top